:)

Hhmmm då jag inte haft något positivt att skriva om har jag inte skrivit förens nu… ;) hahah…

 

Men nu har jag något positivt att skriva om… Sitter faktiskt här på ett fordon som färdas i typ 200km/h, det gungar lite hit och dit och ibland blir det alldeles svart och då gör det ont i öronen mina när vi åker genom tunnlarna, en söt blond flicka i uniform kommer med lätta steg i gången serverandes olika godsaker, affärsmän sitter uppkopplade vid sina dataskärmar, någon pratar i viktigt samtal, någon har somnat med huvudet på snedden också har vi ett skånskt par som sitter på detta X-2000 tåg med slutdestination El Stockholmo… :)  Yes vi åker alltså tåg till Stockholm… ;) hihih…

 

Jag och min älskade K ska ha en liten weekend på tu man hand in Sthlm med övernattning på hotell, shopping på stan, se Bounce på Orionteatern och myspysa… Ser framemot vad helgen har att erbjuda… :)

 

Jaaa tänk så hightech allt blivit... Sitter här på X-2000 och bloggar… Tänk på den gamla hederliga tiden då man hade sin dagbok med en häst som motiv eller något liknande med ett eget litet hängelås på så att ingen skulle kunna läsa ens tankar om livet, utan hemligheterna skulle förvaras bakom lås och bom i denna lilla bok…

 

Visst det är smidigt med internet och allt detta hightecha, men ärligt talat så gillar jag tanken på att få ett handskrivet brev hemskickat i brevlådan än få ett mail som hamnar på maillistan och glöms bort bland alla andra mail… Det är underbart att hitta gamla brev från barndomskompisarna och läsa dem och bli alldeles varm i själen… :) Inget kan motsvara den känslan förutom om man träffar personen i fråga irl… Plus att jag för den delen har fått så j-vla ful handstil nu sedan jag skrivit alltmer på tangentbordet… - Jag som skrev så fiint innan… :(

 

Landskapet flyter förbi som en diabild efter diabild genom tågfönstret och jag ska nu stänga av cyberworlden och njuta av vad real world har att erbjuda… :)

 

Också ska jag väcka K ur Jan Guillous spännande bokvärld med en fett puss på kinden… ;) hahah…

 

Ha en lovely weekend my peoples, för det ska vi ha… ;)

/ Puss å Kram Nutta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0