Dikt till singelpappan...

Idag ägnar jag mina tankar åt en annan bloggare... - Singelpappan... Om ni inte läst hans blogg så är den absolut läsvärd för den har ett innehåll, en mening, ett budskap, att nå fram och förmedla...

Jag gillar att skriva dikter, men jag har inte skrivit några på läänge, vet inte varför... Men när skrivarglöden kommer så gör den och det gjorde den ikväll och det resulterade i en dikt som jag skrev i singelpappans ära...


"Trots att man står med båda fötterna på jorden...
Kan en händelse göra att man tappar orden...
Att vara stark och driftig...
Tills en dag tillvaron blir giftig...
Att försöka gå vidare och blicka framåt...
När man inombords är fylld av gråt...
Att hitta vardagens rytmik...
När man tittar på sina älskades foto i keramik...
Att ta vara på det man gives...
Absolut inte ta något för givet...
Det som en gång var en underbar dröm...
Försvann genom ödets ström...
Av motgångar blir man stark...
Men minnena från händelsen känns som en spark...
Att se livet försvinna...
Men i gengäld något annat vinna..."

Hoppas han gillar min dikt och tar det på rätt sätt... / Nutta


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0