Fredag = update...

Freda ida och dags för mig att börja blogga flitigt igen… Hade tänkt att uppdatera om jul/nyår, men då jag insjuknat i influensan så finns de inte såå mycket ork över, men blir en liten update innan jag måste vila lite på soffan…

 

Julen i Skåne blev faktiskt inte såå drama som jag fruktat utan min önskan gick igenom där alla höll minnen och var sams i julefriden :) Men tyvärr blev jag sjuk på julafton, fick vila mellan varven av julmat, skratt och familjemys, men blev lyckat ändå :)

 

Var skoj att träffa familjen och vännerna *miss u n love u* Å till er som jag inte hann träffa denna gång, cya next time ;)

 

Nyår firade vi med våra kriminella vänner från Kumla… En lyckad plan gjorde att vi kunde befria dem från fängelsehålan och sedan flydde vi med båt till Finland… ;) hahah… Näädååå lite sanning lite skämt… Vi firade nyår på en båtkryssning till Åbo med våra kära vänner från Kumla :) Det blev också en lyckad kväll, trots att de då var Karims tur att bli sjuk… Men vi hade en sweet vecka i Närke och de var skoj att få träffa några av våra Närke-vänner igen :)

 

När jag var ute och körde bilen i vinterkalla Närke på väg till Johanna, gled jag förbi ghettot där jag och my love en gång i tiden bodde… En skum känsla knackade på i magen, - ingen må-bra-känsla som typ att jag saknade den tiden då vi bodde in the ghetto, näää snarare en chock-känsla som typ att har vi verkligen bott här och i hela 4 år?! Kändes helt surrealistiskt… Där bodde vi vår 1:a tid ihop som sambo, där växte/utvecklades vi som människor och som ett par, där fann vi nya vänner, nya erfarenheter, ett nytt liv tillsammans, borde man inte då fyllas av en må-bra-känsla-i-magen med tanke på vad den tiden betytt för oss… Jag tror att min bad-feeling beror på att jag aldrig trivdes så bra uppe i skogarna, människorna som vi träffade och som vi har kontakt med än idag gjorde tiden värd att ha upplevt, men f.ö så var den byn/staden inte ämnad för mig/oss…

 

Mmm nu blev jag lite djup igen och jag som inte skulle göra någon lååång update, men blev visst så ändå :)

 

Iaf nu är det 2009, vi bor i Halmstad och livet flyter på och snart är vi 30 bast och paniken börjar tränga sig fram bakom den trygga ytan… Yeah yeah en dag i taget… Men nu är det dags att ta tag i livet och blicka framåt!!!

 

Såå god fortsättning till er alla!!!

 

Tack till familj och vänner för att ni finns i vårat liv och gör små saker som betyder mest och som visar att vi valt rätt i vår vänskapskrets… Vänner är den familj som man själv väljer :) Ens egen familj väljer man inte, men ens egen familj är alltid ens familj, men det betyder inte att man alltid accepterar vad ens familjemedlem gör, men man respekterar och älskar människan för den den är, men man behöver inte respektera dennes val i livet.

 

Nu blev det visst djupt igen och inlägget därmed ännu längre… Så dags att avsluta nu och inta ryggläge på soffan och lite varm mjölk som lenar min sönderhostade hals…

 

Pssst måste bara säga en sak till, på julafton blev det mycket snack om att jag börjat blogga och min morbror upprepa sig hela kvällen med att säga detta borde du skriva om i bloggen så fort något roligt hände under kvällen…  Så en sak ska jag skriva om iaf och det är att det blev sådan hysteri kring min älskade K:s bling bling klocka som var det fulaste min mamma sett också sa jag att de var jag som köpt den och de undrade hur jag kunde köpa en sådan ful klocka…?! Saken är den att jag köpte klockan för att den just väcker uppmärksamhet och min K älskar att få uppmärksamhet och sen för den delen så är faktiskt klockan cool… ;) hahah…

 

Iaf de va en sak till som jag måste säga och det är att min mormor läste min blogg och hon tyckte att jag var duktig och det värmde i mitt hjärta att höra… :)

 

Förstår ni varför jag måste typ blogga varje dag, annars blir min blogg en novell going roman…

 

Såå för sista gången dags att avsluta… Har ni lyckats läsa ändå hit… GRATTIS!!! ;)

 

Puss och kärlek från en ynklig Nutta

 

Å puss till min älskade K, hoppas du blir frisk snart å jag med ;) *love u my boy*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0