Lääängesen...

Helgen kom och den försvann lika fort igen... Men vi hann med mycket ändå, kalas, after work, jobba, festa, jobba, par-fika, mysa... Mmm det var helgen i helhet...


Sen har det varit städa, jobba, träna, jobba, promenixa, storhandla, fika, prata med familjen... Japp fullt upp hela tiden och jag hinner som vanligt inte med, men egentligen har jag all tid i världen... ;) hahah...


Träffade M&R i helgen, vilket var väldigt mysigt, måste ses oftare... - ni e jhu våra landsmän... ;) SKÅNE RULES!!! ;) tihi... Men det är faktiskt helt sjukt att man blir så glader när man träffar någon skåning, hör skånska dialekten eller när man kommer ner till sina hemtrakter på besök... Som en vilsen själ i Halmstad som hittat hem då hon träffar/hör skåningar...


"När en flicka talar skånska, ett språk som jag förstår, känns det lite extra hur mitt hjärta slår, stockholmskan är vacker, göteborgskan har sin charm, men när en flicka talar skånska är det nåt som gör maj så varm"  :)


Artister som Danne Stråhed, Timbuktu, Eddie Medusa, Joddla med Sivs, Kal Pedal, Perikles är några av Skånes stolthet ... :)


Näää nu ska denna skånska flickan avsluta för denna gång för jag är tröööött...  


Pssst finns jhu dock inte många utanför Skånes gränser som tycker att skånskan är något härligt språk eftersom dem inte kan förstå när vi pratar då vi glömt att svälja gröten... Bortsett från vår älskade Micka som bara diggar skånskan fett mycket och det gillar vi... ;)


Haaaaj puuu eeeeerrr... Soouuvv såååå guuuutttt... ;) / Nutta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0