Ibland värdesätter man fel saker...

Lyssnade på radion innan och de berättade om ngt par som skulle börja blogga om typ äldrevården och såna saker och de på radion tyckte att det var jhu ett tråkigt ämne att blogga om... Man kunde jhu blogga om typ mode eller något sånt roligt istället... Hhmmm för det finns jhu typ inte redan hur många bloggare som helst som bloggar om mode och om vilken j-vla klänning de köpt för dagen och lägger ut en bild på sig själv med nya klänningen på... Oooo jaaaa ge oss mer av det, för det är jhu verkligen sånt som gör skillnad här i världen....

Tummen upp från mig att skriva "tråkiga" bloggar som handlar om äldrevården... Sånt som betyder något iaf och som kan göra skillnad i dagens samhälle där vi numera förvarar de gamla istället för att bevara deras historia som aldrig kommer gå i repris... Sen de som inte vill läsa behöver väl för f-n inte läsa den bloggen då, för dem finns det typ miljoner andra bloggar att välja mellan där de kan frossa bland dagens urval av klänningar och annat inom mode-fashion-världen...

För oss som jobbar inom omsorgsyrket skulle det kanske vara intressant att läsa en blogg om äldrevården, men därmed har jag inte sagt att det kommer vara en rolig blogg, men en värdefull blogg... Men det beror helt på vad man gillar att läsa om eller orkar att lägga sin energi på... Att sukta efter en klänning som bloggare 1 köpte igår kan nog vara så bekymmersamt, men att läsa om vanvården av äldre på äldreboende, sånt som borde bekymra en, - näää sånt e för jobbigt... "Såå på med stassen och skit i stackars gamlingar som blir kvarglömda på dassen"

Åå yeah Sonnda nu kan du verkligen kalla mig en geek som skulle digga en "tråkig blogg" framför en "highfashion blogg"... Men men alla är vi olika och tur är väl det...??!! hehe ;) puss på sthlm:s finest $ ;) tihi...

Självklart kan jag oxå tycka att det är fun att läsa modebloggarna och även jag kan sukta efter en klänning som det står me want på... Klart att jag gör!!! Men tycker ändå att man i 2000 talet ska få blogga om gamlingar...

Så det såå!!

Nää nu får det vara färdigpredikat för min del, men innan jag sluter mina ögon för att kunna somna måste jag allt ta och diskutera detta ämne med mina cerisa ekorrar och spygröna giraffer... hahah ;) Svårast blir vart jag ska precisera blicken, så ba det kommer göra att jag kommer somna med ögon i kors...

Gonatt gott folk vem ni än sover med i eran fantasi...

/Nutta

pssst sänder en massa healande och kärleksfulla kramar till min älskade Baloo... Hoppas du blir bättre snart gums...


Kommentarer
Postat av: Sonnda

Det hör till saken att jag inte e så into modebloggar helt ärligt.. tycker det e rätt trist att läsa va blondinbella hade på sig på den senaste innefesten.. nää håller me dig.. Länge leve the oldies an their storie.. ;) puss

2008-12-05 @ 21:15:44
URL: http://nextchapter.blogg.se/
Postat av: Nutta

ooooohhhh... massa vuxenpoäng till dig darlin... ;) Yeah waayyy up 4 the oldies n their stories :) Tänk när vi blir gamla såå många crazy stories vi har att förtälja till barnbarnen... ;) heheh... Speciellt du din lilla buse... ;) puss

2008-12-07 @ 21:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0