Tick tack tick tack...

Vart f-n tar tiden vägen?! Tiden går sååå sjukt snabbt och jag skulle bara vilja hoppa av stress-tåget och landa på lugna gatan... Där människor är nöjda, glider runt på små rosa moln med ett lugn som inflorerar alla människor runt omkring... Inte stressade, otillfredsställda människor som går med hårda steg mot den svarta asfalten...

I dagens samhälle är det alldeles för många krav, man ska klättra på karriärstegen, detoxa, ha ett fint välbetalt arbete, familj med man/kvinna och barn, room-service-hus, ett socialt nätverk och alltid ha ett smile på läpparna... 

Tyvärr, inse fakta att livet inte borde vara så inrutat i mönster för att leva in i samhället, utan människor skulle må så mycket bättre om de fick känna sig nöjda och kunde få slappna av utan alla dessa krav för att platsa in i samhället!! Soo thumbs up 4 dem som går mot strömmarna, går sin egen väg, skapar sitt eget lilla liv utanför de "normala-ramarna"

 Idag borde jag ha gjort en massa måsten, men tycker att jag gjort tillräckligt idag, så tillät mig att "take a break have a kitkat"  och nu sitter jag här i soffan och tittar/lyssnar på musikhjälpen på Svt 2. Bara chillar, men den lugna känslan infinner sig inte för jag vet att alla de måsten jag inte gjorde idag, försvinner inte för det utan de ligger kvar och väntar till morgondagen... Somna gott med vetskapen vad som väntar dig när du vaknar... Yeah right...

Men i denna stress blir jag så glad när jag får höra lite blatteskånska från Ehsan´och Goonza som ikväll gästade musikhjälpen, detta gjorde även Simsoak, de är såå j-vla gryma och assköna peoples... "smilar för mig själv" 

Mmm morgondagen ska nog allt bli bra och sömnen nu likaså...

Ser framemot helgen, imorn kommer K hem :), kvällen middag med girlsen, lördan kommer papsen upp på besök, julkonsert, sen köra ner till Skåne för att fira julen där nere med familj och vänner :) 

Yeah its reagge/hiphopish nu och jag ba diggar med och lite lugn infinner sig... Sweeeet... /Nuttish  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0