Måndag...

Måndan brukar vara den jobbiga dagen då man ska tebax till jobbet igen efter att ha vatt ledig på helgen och man önskar att man slapp behöva gå upp på måndamorgonen... Idag så slapp jag gå upp till jobbet för jag är ledig idag!!! :) Yeah såna måndagar gillas :)

Har lunchat, fikat och myst m my dear K idag innan jag lämna honom på tåget... Tuff tuff åkte han iväg till Norge... Så nu börjar veckosingellivet igen och till helgen blir man sambo igen... ;) hahah... Silket liv man lever...

Idag påbörjade jag att städa lite, men blev avbruten av ett samtal, men det var skönt att få pausa och personen i luren var någon som jag tycker mycket om så det gjorde inget... :) Sen kom Micka förbi och skulle bara lämna ett par filmer som hon lånat, men det hela slutade med att vi till sist fick ta flytvästen på oss eftersom att vi i några timmar haft såna djupa diskussioner... ;) heheh... Skönt när man kan prata med allt mellan himmel och jord med sina vänner utan att man dömer varandra för det... Alla är vi olika, alla har vi olika mål, alla tänker vi annorlunda, alla vill vi olika saker, alla värderar vi olika saker, alla har vi kommit olika långt på livets stig, men vi har alla något att komma med, något att dela med oss av, något att framföra, något att inspirera med, något att tillföra till andra människor, något att vidarebefodra... Kom att tänka på den filmen, kommer inte ihåg va den heter, men det handlar om att man vidarebefodra ett budskap från någon till någon annan som gör det vidare osv... Och hur det påverkar andra människors liv...

Jag tror mycket att dem människor som man träffar i sitt liv på ett visst sätt formar en... Man väljer själv sina vänner och man borde välja dem med omsorg men ibland träffar man människor som vill en ont, men även det onda har oftast något gott med sig... Det onda har en inverkan på ditt liv som gör att du ser livet ur andra perspektiv, som gör att du värdesätter ditt liv på ett annorlunda sätt än om du bara haft små änglar till vänner,... Detta enda som man måste lära sig i livet är att man väljer de vänner som ger en energi inte dem som tar all din energi... En ömsesidig respekt mellan 2 människor som vet allt om den andra och som tycker om den ändå... :)

Jag träffade en person för ca 1 år sen... Vi befann oss då båda i ett sårbart läge och vi kom varann nära på ett sätt som man annars inte brukar göra med nya människor som kommer in i ens liv... Vi skrattade, grät, busade, bråkade, myspyste och vi hade på en kort tid skaffat oss en storasyster - lillasyster relation... Vi var tighta och kunde prata om allt och hade så skoj ihop... :) Men jag började ana att något inte stod rätt till och jag är än idag chockad över att jag hade rätt om min misstanke... Min nya "lillsyrra" var allt annat än den lilla ängel jag trodde att hon var, hon var en vilsen själ som ljög, manipulerade, svek och skapade mycket intriger runtomkring sig... Jag gjorde mitt bästa för att försöka hjälpa henne... Men man kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt... Än idag sårar det mig att hon svek mig som hon gjorde, men mest sårar det mig att jag hade rätt att lilla ängeln var ett svart litet hjälplöst monster...

Livets hårda skola har många prövningar för en på livets stig... Det gäller att ta sig framåt hela tiden, ibland uppstår situationer som gör att man ibland kommer 2-3 steg bakåt, men sålänge man kommer framåt igen och man blickar framåt så kommer allt att lösa sig på ett eller annat sätt... Även om lösningen inte är den bästa just i det ögonblicket kommer du att upptäcka senare i livet att den riktningen gjorde att du är på den stig du befinner dig på just nu...

Alla ska vi vandra längs livets stig, det är du själv som väljer vilken väg, riktning du skall ta och hur du skall ta dig dit...
Alla kommer vi fram förr eller senare, med olika livserfarenheter och olika upplevelser, med olika tillvägagångssätt... Men ingen är varken bättre eller sämre än den andre, alla tar vi oss fram till vårt mål...

Näää nu får det räcka med djupheter för idag... *blubb blubb drunknar jhu snart* hahah...

Ska lägga mig nu klockan är över 00.00 eller 24.00 hhmm vilket är det... Iaf its way over bedtime fööör lääängesen... Nu väntar nallen och jag kan inte lägga mig fören jag plockat undan alla grejjer som ligger på sängen som jag lagt där innan när jag påbörjade-min-städning-som-avbröts-av-samtal-sen-havsdjupa-diskussioner...

Mmmm livet är bra hårt... Kanske skulle slagga på soffan istället... Ååhh lät lockande, men inte så skönt för kroppen, så in och move all da stoff n go 2 sleep... Yeah Im on my way... Blixten som min älskade brukar kalla mig... :)

Natti natti my peoples / Djupa-nutta-med-flytväst-som-inte-kan-simma... blubb blubb... heheh...

- Sonnda det finns en annan historia om blubb blubb... ;) hahah... Lovar ska inte avslöja den här... Men tyckte det var assöött... :) heheh... ;)

Kommentarer
Postat av: K

Hej älskling!



Tack själv för helgen och för den mysiga helgen =), jag älskar dig blixten!



Jag tror att filmen heter "New wave"... eller inte!

Filmen heter med all säkerhet "Pay It Forward" med Kevin Spacey, Helen Hunt och Haley Joel Osment i huvudrollen. Om jag inte miss minner mig så är även din favorit Jon Bon Jovi med i filmen!



Dagen har varit fullspäckad med utbildning, databashantering, fakturering, offertering osv, osv.... en normal dag för egenföretagaren.



Ser verkligen fram emot helgen som kommer, ska bli riktigt skoj med besök av svärfar och konsert! Skulle du förresten vilja boka in en tid hos Nuh Klipp till lördag vid 11-12 och sätta upp en tvätttid antingen på Lördag eller söndag morgon?! Tack på förhand!



Glad att du fick en bra dag igår och att du fick ut mycket av dagen också! Du min ängel, stjärna, mitt allt!



Hörs innan sovdax! Din K =)

2008-12-16 @ 21:12:27
URL: http://www.röntgen.nu
Postat av: K

Hej älskling!



Tack själv för helgen och för den mysiga helgen =), jag älskar dig blixten!



Jag tror att filmen heter "New wave"... eller inte!

Filmen heter med all säkerhet "Pay It Forward" med Kevin Spacey, Helen Hunt och Haley Joel Osment i huvudrollen. Om jag inte miss minner mig så är även din favorit Jon Bon Jovi med i filmen!



Dagen har varit fullspäckad med utbildning, databashantering, fakturering, offertering osv, osv.... en normal dag för egenföretagaren.



Ser verkligen fram emot helgen som kommer, ska bli riktigt skoj med besök av svärfar och konsert! Skulle du förresten vilja boka in en tid hos Nuh Klipp till lördag vid 11-12 och sätta upp en tvätttid antingen på Lördag eller söndag morgon?! Tack på förhand!



Glad att du fick en bra dag igår och att du fick ut mycket av dagen också! Du min ängel, stjärna, mitt allt!



Hörs innan sovdax! Din K =)

2008-12-16 @ 21:13:22
URL: http://www.röntgen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0